Firhendig: Víkingur Ólafsson og Leif Ove Andsnes i Kvinnherad kyrkje.
Foto: Liv Øvland
Maniert
Víkingur Ólafsson og Leif Ove Andsnes, klaver; Quatuor van Kuijk.
Kvinnherad kyrkje i Rosendal, laurdag 9. juli
Franske Christophe Rousset dirigerer Les Talens Lyriques i Thomaskyrkja i Leipzig.
Foto: Gert Mothes / Bach-Archiv Leipzig
Far og son
Les Talens Lyriques; Vocalconsort Berlin; dir.: Christophe Rousset
Thomaskirche Leipzig, laurdag 11. juni
Ton Koopman dirigerer Amsterdam Baroque Orchestra i Nikolaikyrkja i Leipzig.
Foto: Gert Mothes / Bach-Archiv Leipzig
Krigersk
Ton Koopman er eit namn du sikkert har støytt på om du interesserer deg for J.S. Bachs musikk. Denne nederlandske cembalisten, organisten og dirigenten har spelt inn alle Bachs kantatar og orgelverk på CD, innspelingar som er prega av temperamentet hans – Koopman er ein kvikk og humørfull herre med glimt i auga.
Václav Luks dirigerer Collegium 1704 i Nikolaikyrkja i Leipzig.
Foto: Gert Mothes / Bach-Archiv Leipzig
Effektfulle ekko
Václav Luks er ikkje nokon sentimentalist. Påskekantaten han dirigerte i Nikolaikyrkja, hadde driv frå byrjing til slutt.
Engelske John Eliot Gardiner er fast gjest under Bachfest i Leipzig.
Foto: Gert Mothes / Bach-Archiv Leipzig
Kunsten å døy
John Eliot Gardiner klarte å få fram nye klangelege nyansar ved «Actus tragicus», sørgjekantaten der J.S. Bach skildrar mennesket si ferd frå sotteseng til paradis.
Leif Ove Andsnes og Marc-André Hamelin (i framgrunnen) bak kvart sitt flygel i Grieghallen.
Foto: Thor Brødreskift / Festspillene i Bergen
For fire hender
Konstellasjonen er ikkje vanleg: to pianistar bak kvart sitt konsertflygel i ein stor konsertsal, heilt utan noko orkester å gøyma seg bak. Då Leif Ove Andsnes byrja samarbeidet med den kanadiske kollegaen Marc-André Hamelin i 2017, var han open om at slikt kunne koma i konflikt med den kunstnarlege og tekniske intimsona til ein profesjonell pianist: «De fleste pianister er litt redde for dette, fordi det føles sårbart når to pianister har forskjellige anslag, på grunn av instrumentets natur og følsomhet i strengene. Bare det å føle timingen og rytmen sammen kan være veldig utfordrende.»
Sopranen Allison Oakes som Salome (t.h.) og tenoren Hubert Francis som Herodes (andre frå venstre) i Grieghallen.
Foto: Thor Brødreskift / Festspillene i Bergen
Hovud på eit fat
Trass i solid orkesterspel og enkelte gode solistprestasjonar blei ikkje Richard Strauss’ makabre opera Salome noko dramatisk høgdepunkt under Festspillene.
Kate Bush førebudde «Before the Dawn» i atten månader. Denne veka heldt ho den siste konserten.
Foto: Ken McKay / AP / NTB
Hallo, jorda
Vi visste det, alle vi som stimla saman utanfor konsertsalen Hammersmith Apollo i London førre laurdag kveld: Vi skulle vere vitne til ei eineståande populærmusikalsk hending, ei det kjem til å gå gjetord om i åra som kjem, skriv Øyvind Vågnes.
Bergensaren Amalie Stalheim spelte med stor profesjonalitet.
Foto: Thor Brødreskift / Festspillene i Bergen
Urpremiere
Sjølv om det største verket denne kvelden skuffa, var konserten til Mogens Dahl Kammerkor ei minneverdig oppleving.
Duo og ektepar: fiolinisten Elena Urioste og pianisten Tom Poster.
Foto: Thor Brødreskift / Festspillene i Bergen
Heterogent i Håkonshallen
Konserten med fiolinisten Elena Urioste og pianisten Tom Poster er éin av fleire festspelkonsertar som opphaveleg skulle gått av stabelen i fjor. På konserten i Håkonshallen torsdag førre veke presenterte dei mellom anna fersk musikk som har blitt til under pandemien, ein periode der ekteparet openbert har vore produktive.
Firhendig: Víkingur Ólafsson og Leif Ove Andsnes i Kvinnherad kyrkje.
Foto: Liv Øvland
Maniert
Víkingur Ólafsson og Leif Ove Andsnes, klaver; Quatuor van Kuijk.
Kvinnherad kyrkje i Rosendal, laurdag 9. juli
Franske Christophe Rousset dirigerer Les Talens Lyriques i Thomaskyrkja i Leipzig.
Foto: Gert Mothes / Bach-Archiv Leipzig
Far og son
Les Talens Lyriques; Vocalconsort Berlin; dir.: Christophe Rousset
Thomaskirche Leipzig, laurdag 11. juni
Ton Koopman dirigerer Amsterdam Baroque Orchestra i Nikolaikyrkja i Leipzig.
Foto: Gert Mothes / Bach-Archiv Leipzig
Krigersk
Ton Koopman er eit namn du sikkert har støytt på om du interesserer deg for J.S. Bachs musikk. Denne nederlandske cembalisten, organisten og dirigenten har spelt inn alle Bachs kantatar og orgelverk på CD, innspelingar som er prega av temperamentet hans – Koopman er ein kvikk og humørfull herre med glimt i auga.
Václav Luks dirigerer Collegium 1704 i Nikolaikyrkja i Leipzig.
Foto: Gert Mothes / Bach-Archiv Leipzig
Effektfulle ekko
Václav Luks er ikkje nokon sentimentalist. Påskekantaten han dirigerte i Nikolaikyrkja, hadde driv frå byrjing til slutt.
Engelske John Eliot Gardiner er fast gjest under Bachfest i Leipzig.
Foto: Gert Mothes / Bach-Archiv Leipzig
Kunsten å døy
John Eliot Gardiner klarte å få fram nye klangelege nyansar ved «Actus tragicus», sørgjekantaten der J.S. Bach skildrar mennesket si ferd frå sotteseng til paradis.
Leif Ove Andsnes og Marc-André Hamelin (i framgrunnen) bak kvart sitt flygel i Grieghallen.
Foto: Thor Brødreskift / Festspillene i Bergen
For fire hender
Konstellasjonen er ikkje vanleg: to pianistar bak kvart sitt konsertflygel i ein stor konsertsal, heilt utan noko orkester å gøyma seg bak. Då Leif Ove Andsnes byrja samarbeidet med den kanadiske kollegaen Marc-André Hamelin i 2017, var han open om at slikt kunne koma i konflikt med den kunstnarlege og tekniske intimsona til ein profesjonell pianist: «De fleste pianister er litt redde for dette, fordi det føles sårbart når to pianister har forskjellige anslag, på grunn av instrumentets natur og følsomhet i strengene. Bare det å føle timingen og rytmen sammen kan være veldig utfordrende.»
Sopranen Allison Oakes som Salome (t.h.) og tenoren Hubert Francis som Herodes (andre frå venstre) i Grieghallen.
Foto: Thor Brødreskift / Festspillene i Bergen
Hovud på eit fat
Trass i solid orkesterspel og enkelte gode solistprestasjonar blei ikkje Richard Strauss’ makabre opera Salome noko dramatisk høgdepunkt under Festspillene.
Kate Bush førebudde «Before the Dawn» i atten månader. Denne veka heldt ho den siste konserten.
Foto: Ken McKay / AP / NTB
Hallo, jorda
Vi visste det, alle vi som stimla saman utanfor konsertsalen Hammersmith Apollo i London førre laurdag kveld: Vi skulle vere vitne til ei eineståande populærmusikalsk hending, ei det kjem til å gå gjetord om i åra som kjem, skriv Øyvind Vågnes.
Bergensaren Amalie Stalheim spelte med stor profesjonalitet.
Foto: Thor Brødreskift / Festspillene i Bergen
Urpremiere
Sjølv om det største verket denne kvelden skuffa, var konserten til Mogens Dahl Kammerkor ei minneverdig oppleving.
Duo og ektepar: fiolinisten Elena Urioste og pianisten Tom Poster.
Foto: Thor Brødreskift / Festspillene i Bergen
Heterogent i Håkonshallen
Konserten med fiolinisten Elena Urioste og pianisten Tom Poster er éin av fleire festspelkonsertar som opphaveleg skulle gått av stabelen i fjor. På konserten i Håkonshallen torsdag førre veke presenterte dei mellom anna fersk musikk som har blitt til under pandemien, ein periode der ekteparet openbert har vore produktive.