Lillian Julsvik, Aurora Amundsen Vikane, Adrian Finstad og Paul Thomas Sollien tek publikum med på ferda.
Foto: Lillian Julsvik
Ein sporvogn til okkupasjonstida
I den norske spelkatalogen, som med åra er vorte ein omfemnande og blømande teaterkultur, er Romeriksspillene eit av dei yngre føretaka, enno berre ein niårig tradisjon. Denne særeigne utespelsjangeren får ofte eit eige sjelfullt trykk, både av å ha eit rotekte lokalt fundament og av å ha eit kombinasjon av profesjonelle og (såkalla) amatørar som løfter i flokk. I årets framsyning på Fossum stasjon er det iallfall ingen som verker «amatørmessige». Her er det både unge og eldre som kan teater, og dei tek oss med på ferda frå fyrste stund.
Andre klasse ved Teaterhøgskulen spelar sommarteater i Frognerparken i Oslo.
Foto: Sommerteatret 2022
Aldri feil med ein tur til Aldriland
Regi og omarbeiding: Herman Bernhoft
Scenografi og lysdesign:
Phillippe Schneider
Komponist: Jakob Stabell
Opera Nordfjord gjesta Den Norske Opera & Ballett denne veka.
Foto: Øystein Torheim
Kraftfull legendemusikal
Omsett av Hartvig Kiran
Regi: Aksel-Otto Bull
Scenografi/kostymedesign: Åse Hegrenes
Musikalsk leiing: Michael Pavelich
Terje Strømdahl er den einaste skodespelaren som opptrer som skodespelar.
Foto: Magnus SkredeKun
Råd til «den nye makta»
Det mest overraskande med Tore Vagn Lid og Transiteatrets nye framsyning er at ho nyttar mange tekniske grep frå den prislønte oppsetjinga 03:08:03 Tilstandar av unntak, om Utøya-massakren. Også her er skodespelarane reduserte til «teaterteknikarar», og igjen er dei i arbeid ved eit langt bord fylt med feller og ulike gjenstandar. Men der minutt for minutt-rapporten om terroristens ferd mot øya i Tyrifjorden gav ein stram struktur til heile framstillinga, saknar Kunsten å lage en felle noko tilsvarande. Då kjem Tore Vagn Lids dramaturgiske veikskap til syne: Han skal ha med så mykje, vil helst lage eit gesamtkunstverk og endar med ei noko sprikjande framsyning, der bodskapar blir hamra inn både to og tre gonger.
Dansaren Håvard Kalseth og skodespelarem Per-Vidar Anfinnsen står på scena.
Foto: Thor Brødreskift / Festspillene i Bergen
Vakkert visuelt show
Manus: Mari Hesjedal
Regi: Thea Elisabeth Skallevold
Scenografi og kostyme: Silje Sandodden Kise
Video- og lysdesign: Oscar Udbye
Publikum vert vitne til eit opprivande familieoppgjer i stykket til Toril Goksøyr og Camilla Martens.
Foto: Kim Hiorthøy
Familiehelvete i fugleperspektiv
Regi: Goksøyr & Martens
Scenografi og kostyme: Olav Myrtvedt
Lyddesign: Sigrun Merete Mongstad
Lysdesign: Ingeborg Staxrud Olerud
Dramaturg: Anders Hasmo
Dei tilsette er likt kledde og personlegdommen redusert til den funksjonen dei har.
Foto: Sebastian Dalseide / Den Nationale Scene
Rapport frå det nye arbeidslivet
Omsetjar: Elin Grinaker
Dramatisering: Miriam Prestøy Lie og Idun Vik
Regi: Miriam Prestøy Lie
Scenografi og kostyme: Thale Kvam Olsen
Komponist: Selma Frida Stang
Ragnhild Gudbrandsen og Øystein Røger i framsyninga på Coronet Theatre i London.
Foto: Tristam Kenton
Dommedag over seg sjølv
Regi: Kjetil Bang-Hansen
Scenografi/kostyme: Mayou Trikerioti
Lys: Amy Mae
Lyddesign/komponist: Peter Gregson
Svein Roger Karlsen i hovudrolla som rittmeisteren. Kirsti Stubø spelar kona Laura.
Foto: Pernille Sandberg
Kjønnskamp i kvitauget
August Strindberg var sjølve kontrasten til samtidige Henrik Ibsen når det galdt å dikte om tilhøvet mellom menn og kvinner. Trass i at dei eigentleg båe skreiv om kvinner som triumferte over menn, var det hjå Ibsen aldri mannen som gjekk av med medynk og sympati.
Bogeskytinga til Anne Arellano er imponerande, skriv Jan H. Landro.
Foto: Thor Brødreskift / Festspillene i Bergen
Heimelaga sirkusmagi
Regi og kunstnarleg leiing: Sturle Igland Bjordal
Komponist: Jørn Lavoll
Scenograf: Vasylyna Kharchevka
Kostyme: Lene Johannessen
Lillian Julsvik, Aurora Amundsen Vikane, Adrian Finstad og Paul Thomas Sollien tek publikum med på ferda.
Foto: Lillian Julsvik
Ein sporvogn til okkupasjonstida
I den norske spelkatalogen, som med åra er vorte ein omfemnande og blømande teaterkultur, er Romeriksspillene eit av dei yngre føretaka, enno berre ein niårig tradisjon. Denne særeigne utespelsjangeren får ofte eit eige sjelfullt trykk, både av å ha eit rotekte lokalt fundament og av å ha eit kombinasjon av profesjonelle og (såkalla) amatørar som løfter i flokk. I årets framsyning på Fossum stasjon er det iallfall ingen som verker «amatørmessige». Her er det både unge og eldre som kan teater, og dei tek oss med på ferda frå fyrste stund.
Andre klasse ved Teaterhøgskulen spelar sommarteater i Frognerparken i Oslo.
Foto: Sommerteatret 2022
Aldri feil med ein tur til Aldriland
Regi og omarbeiding: Herman Bernhoft
Scenografi og lysdesign:
Phillippe Schneider
Komponist: Jakob Stabell
Opera Nordfjord gjesta Den Norske Opera & Ballett denne veka.
Foto: Øystein Torheim
Kraftfull legendemusikal
Omsett av Hartvig Kiran
Regi: Aksel-Otto Bull
Scenografi/kostymedesign: Åse Hegrenes
Musikalsk leiing: Michael Pavelich
Terje Strømdahl er den einaste skodespelaren som opptrer som skodespelar.
Foto: Magnus SkredeKun
Råd til «den nye makta»
Det mest overraskande med Tore Vagn Lid og Transiteatrets nye framsyning er at ho nyttar mange tekniske grep frå den prislønte oppsetjinga 03:08:03 Tilstandar av unntak, om Utøya-massakren. Også her er skodespelarane reduserte til «teaterteknikarar», og igjen er dei i arbeid ved eit langt bord fylt med feller og ulike gjenstandar. Men der minutt for minutt-rapporten om terroristens ferd mot øya i Tyrifjorden gav ein stram struktur til heile framstillinga, saknar Kunsten å lage en felle noko tilsvarande. Då kjem Tore Vagn Lids dramaturgiske veikskap til syne: Han skal ha med så mykje, vil helst lage eit gesamtkunstverk og endar med ei noko sprikjande framsyning, der bodskapar blir hamra inn både to og tre gonger.
Dansaren Håvard Kalseth og skodespelarem Per-Vidar Anfinnsen står på scena.
Foto: Thor Brødreskift / Festspillene i Bergen
Vakkert visuelt show
Manus: Mari Hesjedal
Regi: Thea Elisabeth Skallevold
Scenografi og kostyme: Silje Sandodden Kise
Video- og lysdesign: Oscar Udbye
Publikum vert vitne til eit opprivande familieoppgjer i stykket til Toril Goksøyr og Camilla Martens.
Foto: Kim Hiorthøy
Familiehelvete i fugleperspektiv
Regi: Goksøyr & Martens
Scenografi og kostyme: Olav Myrtvedt
Lyddesign: Sigrun Merete Mongstad
Lysdesign: Ingeborg Staxrud Olerud
Dramaturg: Anders Hasmo
Dei tilsette er likt kledde og personlegdommen redusert til den funksjonen dei har.
Foto: Sebastian Dalseide / Den Nationale Scene
Rapport frå det nye arbeidslivet
Omsetjar: Elin Grinaker
Dramatisering: Miriam Prestøy Lie og Idun Vik
Regi: Miriam Prestøy Lie
Scenografi og kostyme: Thale Kvam Olsen
Komponist: Selma Frida Stang
Ragnhild Gudbrandsen og Øystein Røger i framsyninga på Coronet Theatre i London.
Foto: Tristam Kenton
Dommedag over seg sjølv
Regi: Kjetil Bang-Hansen
Scenografi/kostyme: Mayou Trikerioti
Lys: Amy Mae
Lyddesign/komponist: Peter Gregson
Svein Roger Karlsen i hovudrolla som rittmeisteren. Kirsti Stubø spelar kona Laura.
Foto: Pernille Sandberg
Kjønnskamp i kvitauget
August Strindberg var sjølve kontrasten til samtidige Henrik Ibsen når det galdt å dikte om tilhøvet mellom menn og kvinner. Trass i at dei eigentleg båe skreiv om kvinner som triumferte over menn, var det hjå Ibsen aldri mannen som gjekk av med medynk og sympati.
Bogeskytinga til Anne Arellano er imponerande, skriv Jan H. Landro.
Foto: Thor Brødreskift / Festspillene i Bergen
Heimelaga sirkusmagi
Regi og kunstnarleg leiing: Sturle Igland Bjordal
Komponist: Jørn Lavoll
Scenograf: Vasylyna Kharchevka
Kostyme: Lene Johannessen